حرفای ناگفته زیاده ولی چه فایده گل من

حقایقی از کره شمالی درباره تاریخچه این کشور

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۵۸ ب.ظ

کره شمالی که به صورت رسمی به آن جمهوری خلق کره می گویند، کشوری در آسیای شرقی بوده و بخش شمالی شبه جزیره کره را تشکیل می دهد. پایتخت این کشور پیونگ یانگ و بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد. نام کره از گوگوریو که یکی از قدرت های بزرگ در شرق آسیا بوده گرفته شده است. کره شمال در قسمت های شمال و شمال غربی با کشورهای چین و روسیه هم مرز بوده و در قسمت جنوبی با کره جنوبی مرز مشترک دارد. هر دو کره خود را به تنهایی تنها دولت شبه جزیره کره و جزایر مجاور می دانند. در این مطلب قصد داریم واقعیت ها و حقایقی از کره شمالی را به عنوان کشوری کمتر شناخته شده در جهان تشریح کنیم پس با الی گشت همراه شوید.

حقایقی از کره شمالی ، کشوری کمتر شناخته شده در جهان

حقایقی از کره شمالی در مورد نحوه جدایی این کشور

مطالب مرتبط:
حقایقی تکان دهنده از قوانین عجیب در کشورهای جهان
حقایقی مرموز از موجودات فضایی که فاش نشده اند
حقایقی حیرت انگیز درباره نروژ، شمالی ترین کشور اروپا
  1. کره شمالی کمی کوچکتر از می سیس سی پی می باشد. این کشور کمتر شناخته شده در حدود ۵۵ درصد از شبه جزیره کره را تشکیل داده که بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از ۲۲۰ هزار کیلومتر مربع تمام شبه جزیره کره را شامل می شود.
  2. در سال ۱۹۴۸ نام رسمی کره شمالی به جمهوری دموکراتیک خلق کره تغییر پیدا کرد. نام محلی این کشور Choson-minjujuui-inmin-koughwaguk بوده که به ان سرزمین آرامش صبحگاهی گفته می شود.
  3. زمانی که ژاپن در ۱۵ اوت ۱۹۴۵ در انتهای جنگ جهانی دوم تسلیم شد، رییس جمهور ایالات متحده، ترومن و رهبر شوروی، استالین موافقت کردند که ایالات متحده به طور موقت به عنوان وکیل کره جنوبی و شوروی به عنوان وکیل کره شمالی عمل کنند. این اقدام موقت زمانی دائمی شد که کره شمالی در سال ۱۹۴۸ خود را به عنوان کشوری مستقل با حکومت کمونیستی اعلام نمود.
  4. با توجه به اینکه کره شمالی وسعت بیشتر نسبت به همسایه جنوبی خود دارد اما کره جنوبی دارای جمعیتی بیش از دو برابر کره شمالی می باشد.
حقایقی از کره شمالی در مورد نحوه جدایی این کشور

حقایقی از کره شمالی در خصوص نام کره

  1. کلمه کره که بسیاری معتقد هستند آن را مارکوپولو به اروپا آورده است به معنی سرزمین کوه های بلند و رودهای درخشان است.
  2. نقطه DMZ یا منطقه کمونیستی در امتداد خطوط موازی ۳۸ یکی از شدیدترین شرایط امنیتی را در میان مرزهای جهان دارد.
  3. کریسمس در کره شمالی وجود نداشته و به جای این جشن، مردم این کشور تولد رییس جمهور کنونی یعنی کیم جونگ ایل را در ۲۴ دسامبر جشن می گیرند. کره شمالی همچنین روز ولنتاین را جشن نگرفته اما روز ۱۶ فوریه جشن تولد ژنرال را جشن می گیرند. یکی از هدیه های محبوب بین زوج ها در روز ولنتاین نشان حزب کارگزی می باشد.
  4. کیم ایل سونگ که در سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۹۴ زندگی می کرده است با نام کیم سونگ جو به دنیا آم، اما در سال ۱۹۳۵ نام او به کیم ایل سونگ تغییر پیدا کرد که به معنی تبدیل شدن به خورشید است. او که یک فرد پروتستانی بود بنیانگذار جمهوری خلق کره می باشد.
حقایقی از کره شمالی در خصوص نام کره

حقایقی از کره شمالی درباره تاریخچه این کشور

  1. اگرچه که مردم کره شمالی و جنوبی دارای یک زبان مشترک و همچنین فرهنگ و تاریخ ۵ هزار ساله مشترک می باشد اما در حدود ۱۰ میلیون کره ای از سال ۱۹۴۸ به علت مرز موازی ۳۸ از اعضای خانواده خود جدا شده اند.
  2. ژاپن و روسیه برای اولین بار در سال ۱۸۹۶ پیشنهاد کردند تا کره را در مرز موازی ۳۸ برای کاهش تنش ها میان دو کشور تقسیم کنند. با این حال ژاپن در سال ۱۹۰۴ کنترل تمام شبه جزیره کره را به دست آورد.
  3. دولت کره شمالی به شدت بر تمام سطوح آموزش و پرورش این کشور نشارت دارد. نرخ سوادآموزی افراد بالای ۱۵ سال در این کشور ۹۹ درصد می باشد.
  4. کره شمالی دارای اداره تبلیغات خود بوده و تمامی ارتباطات را کنترل می کند. دولت تمامی برنامه های خراجی را ممنوع کرده و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی به برنامه های دولتی متصل است.


  • نیوشا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی